تعمیر کاتالیزور هیوندای

تعمیر کاتالیزور هیوندای چگونه است؟

اگر در حین رانندگی با خودروی هیوندای خود، احساس می‌کنید که توان آن دچار افت شده است و کشش کافی را ندارد، ممکن است کاتالیزور آن دچار مشکل شده باشد. همچنین اگر بویی شبیه تخم‌مرغ فاسد از اگزوز خودرو به مشام می‌رسد، یکی دیگر از نشانه‌های خرابی و نیاز به تعمیر کاتالیزور است. خرابی این قطعه، موجب می‌شود که گازهای آلاینده وارد هوا شوند و محیط‌زیست و سلامت انسان‌ها را به خطر بیندازند. از این‌رو باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر کاتالیزور هیوندای اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم، در مورد این موضوع صحبت کنیم. اگر علاقه‌مند هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

تعمیر کاتالیزور هیوندای

کاتالیزور هیوندای چیست؟

یکی از قطعات مهمی که در سیستم اگزوز خودروهای احتراق داخلی وجود دارد، کاتالیزور است که به آن کاتالیست نیز می‌گویند. کاتالیزور شباهت زیادی به صداخفه کن دارد، اما ساختار درون آن متفاوت است. داخل این قطعه حیاتی یک شبکه لانه زنبوری تعبیه شده که ممکن است از جنس سرامیک یا فلز باشد. هدف از نصب کاتالیزور این است که دودها و گازهایی که از موتور خودرو خارج می‌شوند را پردازش و تصفیه کند.

بر روی سطوح شبکه لانه زنبوری، پوششی از فلزات گرانبها مثل رودیوم، پلاتین و پالادیوم وجود دارد که نقش کاتالیزور را بر عهده دارند و فرآیند واکنش شیمیایی تبدیل گازهای خطرناک به گازهای کم‌خطر و بی‌خطر را تسهیل می‌کنند. نگهداری از این قطعه حیاتی، بسیار مهم است. از این‌ طرف سرویس و تعمیر کاتالیزور هیوندای، می‌تواند مانع از کار افتادن آن و تحمیل هزینه‌های اضافی به شما شود. برای اطلاعات عمومی مقاله تعمیر کاتالیزور تویوتا را مطالعه فرمایید.

کاتالیزور خودرو هیوندای چه کاری انجام می‌دهد؟

درست است که عمل احتراق در سیلندر خودرو، موجب به حرکت درآمدن پیستون و در نهایت حرکت خودرو می‌شود، اما معایبی نیز دارد. در اثر عمل احتراق در سیلندر، یکسری گازهای آلاینده تولید می‌شوند که برای محیط زیست آثار مخربی به همراه دارند. این گازها شامل مونوکسید کربن، سولفید نیتروژن و هیدروکربن‌ها هستند.

کاری که کاتالیزور انجام می‌دهد، این است که در مسیر خروجی این گازها قرار می‌گیرد و با استفاده از یکسری واکنش‌های شیمیایی، آن‌ها را تبدیل به عناصر کم‌خطرتر مانند بخار آب، دی‌اکسید کربن و نیتروژن می‌کند. کاتالیزورهایی که امروزه بر روی خودروها نصب می‌شوند، می‌توانند تا ۹۰درصد بازده داشته باشند.

عمر کاتالیزور در شرایط معمول با عمر خودرو برابر است. اما موقعیت‌هایی پیش می‌آید که موجب می‌شود، این قطعه زودتر از موعد، کارایی خود را از دست بدهد و دچار مشکل شود. از این‌رو باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر کاتالیزور هیوندای اقدام کنید. عدم تعمیر به موقع این قطعه، علاوه بر اثرات نامطلوب زیست‌محیطی، باعث می‌شود که بخش‌های دیگر خودرو مانند موتور، نشتی اگزوز آسیب جدی ببینند.

اگر حس می‌کنید کاتالیست هیوندای، کارایی سابق را ندارد، آن را به مرکز ما بیاورید تا تکنسین‌های ماهر و باتجربه، با استفاده از دستگاه‌های تخصصی و پیشرفته، کاتالیزور خودروی شما را عیب‌یابی کنند و بهترین راهکار را به شما ارائه دهند. برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

کاتالیزور خودروی هیوندای چه کاری انجام می‌دهد؟

نشانه‌های خرابی و زمان تعمیر کاتالیزور هیوندای؟

وقتی کاتالیست دچار مشکل می‌شود، از خود نشانه‌هایی بروز می‌دهد که به ما کمک هرچه سریع‌تر به فکر تعمیر کاتالیزور هیوندای باشیم. از بارزترین نشانه‌های خرابی کاتالیزور هیوندای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شنیدن صدای تق‌تق از زیر خودرو

اگر هنگامی که خودرو روشن است، احساس کردید که صدای اضافه از زیر خودرو به گوشتان می‌رسد، ممکن است از کاتالیزور باشد. هنگامی که شبکه سرامیکی لانه زنبوری در اثر عوامل مختلف، خرد می‌شود، در اثر عبور جریان گازهای خروجی از موتور خودرو، ذرات خرد شده با بدنه آن برخورده کرده و تولید صدا می‌کنند. لازم به ذکر است که وقتی شبکه لانه زنبوری خرد شود، تعمیر کاتالیزور امکان‌پذیر نیست و باید تعویض شود.

افت توان موتور

وقتی ذرات آلاینده و دوده در اثر مرور زمان، در شبکه لانه زنبوری رسوب کنند، موجب گرفتگی آن می‌شوند. هنگامی که این شبکه دچار انسداد شود، گازهای که وارد آن می‌شوند، نمی‌توانند به خوبی از آن عبور کنند و بخشی از این گازها به سمت موتور بازمی‌گردند. بازگشت این گازها به سمت موتور، سبب اختلال و کاهش توان خودرو می‌شود. پس اگر حس کردید که خودرو مانند سابق کشش و توان کافی ندارد، احتمال دارد که مشکل به خاطر خرابی کاتالیزور باشد.

نشانه‌های خرابی و تعمیر کاتالیزور هیوندای

روشن شدن چراغ چک موتور

وقتی چراغ چک موتور روشن می‌شود، دلایل متعددی ممکن است برای آن وجود داشته باشد که یکی از آن‌ها وجود ایراد در کاتالیزور خودرو است. برای اینکه از سلامت این قطعه حیاتی آسوده‌خاطر شوید، کافی است آن را نزد ما بیاورید تا با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، کد خطای آن را شناسایی کنیم. در صورتی که مشکل از کاتالیزور باشد، باید ببینیم آیا مشکل بوجود آمده قابل تعمیر است یا خیر. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور هیوندای با ما تماس بگیرید.

مردود شدن در آزمایش معاینه فنی

هنگامی که خودرو را برای تست معاینه فنی به یکی از مراکز آن می‌برید، کارشناسانی که خودروی شما را مورد آزمایش قرار می‌دهند، میزان اکسیژن خروجی از اگزوز خودرو را اندازه‌گیری می‌کنند. اگر میزان اکسیژن با میزان استاندارد، مطابقت نداشته باشد، به احتمال زیاد کاتالیزور خودرو دچار مشکل شده است و خودرو در تست معاینه فنی رد می‌شود. در این حالت باید بلافاصله برای تعمیر کاتالیزور هیوندای اقدام کنید و سپس برای بررسی مجدد به مراکز معاینه فنی مراجعه کنید.

استشمام بوی گوگرد از اگزوز

همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی از گازهایی که در اثر احتراق در سیلندر موتور تولید می‌شود، سولفید نیتروژن است که بویی شبیه تخم مرغ فاسد در کابین دارد. اگر کاتالیزور خراب شود، این گاز تصفیه نمی‌شود و از خروجی اگزوز وارد هوا می‌شود و ما بوی آن را استشمام می کنیم. کارشناسان خودرو معتقدند اگر سولفید نیتروژن از اگزوز خودرو خارج شود، تعمیر کاتالیست هیوندای امکان‌پذیر نیست و باید به فکر خرید یک کاتالیزور نو باشید.

راه‌های تعمیر کاتالیزور هیوندای چیست؟

برخی از مشکلات کاتالیزور را می‌توانید به تنهایی برطرف کنید، اما برخی دیگر از ایرادهای آن باید توسط تعمیرکاران کاتالیزور برطرف شوند. از طرف دیگر بعضی از مشکلات کاتالیزور قابل تعمیر نیستند و باید آن را تعویض کنید.

اگر مشکل کاتالیزور یک گرفتگی ساده ناشی از رسوب دوده و ناخالصی‌های ناشی از احتراق باشد، چند راهکار برای آن وجود دارد. یکی از این راهکارهای تعمیر کاتالیزور هیوندای این است که یک مایع تمیزکننده کاتالیزور بخرید و آن را درون باک خودرو خالی کنید. این مایع وقتی با بنزین ترکیب می‌شود، می‌تواند ناخالصی‌های موجود در شبکه لانه زنبوری آن و دیگر بخش‌های سیستم اگزوز را پاکسازی کند.

راه‌های تعمیر کاتالیزور هیوندای چیست؟

راهکار دیگری که برای این مشکل وجود دارد، روشی به نام تیون‌آپ ایتالیایی است. برای انجام این روش باید با خودرو به یک جاده یا اتوبان خلوت بروید و با سرعت و دور موتور بالا، مسافتی را رانندگی کنید. وقتی که این کار را انجام می‌دهید، کاتالیزور به اندازه کافی داغ می‌شود و ناخالصی‌های رسوب کرده در شبکه لانه زنبوری را می‌سوزاند و از بین می‌برد.

اگر با این دو روش مشکل گرفتگی کاتالیزور برطرف نشد، باید آن را نزد یک مرکز تعمیر کاتالیزور معتبر ببرید تا آن را از جای خود باز کند و با محلول‌های استانداردی که برای تمیز کردن کاتالیزور ساخته شده‌اند، آن را شستشو دهد. ما با سال‌ها تجربه در زمینه سرویس، شستشو و تعمیر کاتالیزور، می‌توانیم بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تعمیر کاتالیزور اگزوز هیوندای صحبت کردیم و علائم خرابی آن را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین راهکارهای تعمیر این قطعه حیاتی را با هم مرور کردیم. کاتالیزور خودرو، علیرغم ساختار نسبتا ساده‌ای که دارد، اما نقش مهمی در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا ایفا می‌کند. از این رو لازم است تا در بازه‌های زمانی مشخص آن را سرویس کنید. مرکز تعمیر کاتالیزور ما با بهره‌مندی از کادری مجرب و حرفه‌ای و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، می‌تواند کاتالیزور خودروی شما را مانند روز اول تعمیر کند. برای اطلاع از قیمت تعمیر کاتالیزور هیوندای با ما تماس بگیرید.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش آرا 1

اولین نفر برای رای دادن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس